Page 102 - OMÜ Bülten 84-85
P. 102

OMÜ’den



































                  4. Engelsiz OMÜ Günleri


                  Engelli Birimi tarafından, Üniversitede engelsiz bir  Doç. Dr. Yaşar Barut gerçekleştirdi. Panelde, öğren-
                  ekosistemin oluşturulmasını özendirmek ve far-  cilerin gözünden engelsiz üniversite yaşamı ve güç-
                  kındalık kazandırmak amacıyla bu yıl 4’üncüsü dü-  lü yönleri değerlendirildi. 
                  zenlenen  “Engelsiz OMÜ Günleri”, alanında uzman
                  isimlerin katılımıyla internet üzerinden düzenlenen   Rektör Ünal Engelsiz Bir Üniversite İçin
                                                               Öğrencilerle Bir Araya Geldi
                  etkinliklerle üç gün boyunca sürdü.
                                                               Etkinliğin son günü engelli öğrenciler ve birim gö-
                  OMÜ Youtube kanalından canlı yayınlanan etkinli-
                  ğin birinci gününde Eğitim Fakültesi öğretim Üyesi   nüllüleriyle internet üzerinden bir araya gelen Rek-
                  Doç.  Dr.  Nursel  Topkaya moderatörlüğünde  ‘En-  tör Prof. Dr. Yavuz Ünal, öğrencilerin sorunlarını ve
                  gelli Öğrencilerde Kapsayıcı Eğitim ve Ayrımcılık   önerilerini dinleyerek onlarla sohbet etti.
                  Paneli’ yapıldı.                             Moderatörlüğünü Eğitim Fakültesi öğretim üyesi
                                                               Doç. Dr. Nursel Topkaya’nın yaptığı söyleşide; Rek-
                  Panelde; Anadolu Üniversitesi öğretim üyesi Prof.   tör Yardımcısı Prof. Dr. Cengiz Batuk, Sağlık Kültür
                  Dr. Hasan Gürgür, Boğaziçi Üniversitesi GETEM Di-  ve Spor Daire Başkanı Güngör Kural, ilgili idari birim
                  rektörü Dr. Engin Yılmaz ve İstanbul Bilgi Üniversi-  yetkilileri ve akademisyenler de yer aldı.
                  tesi öğretim üyesi Prof. Dr. Kenan Çayır birer sunum
                  gerçekleştirdi. Panelde, kapsayıcı eğitimle engelli  “Bu yılın sonuna kadar OMÜ’nün yüzde 60
                  öğrencilerin eğitime nasıl dâhil edilebilecekleri ve  oranında engelsiz üniversiteye dönüşmesine
                  sağlamcılık bakışıyla ne gibi ayrımcılıklarla karşılaş-  hedefliyoruz”
                  tıkları üzerine konuşmalar gerçekleşti.
                                                               Söyleşinin başında öğrencilere seslenen Rektör
                  Etkinliğin  ikinci  günü  gerçekleştirilen  ilk  panelin  Prof. Dr. Yavuz Ünal, engelli öğrencilerin günlük ha-
                  moderatörlüğünü ise Eğitim Fakültesi öğretim üyesi  yatlarında karşılaştıkları zorlukların giderilerek di-
                  Doç. Dr. Serpil Alptekin yaptı. Amazon Firması İnsan  ğer öğrencilerle aynı koşullarda eğitim hayatlarına
                  Kaynakları Ofisi çalışanı Elif Kain, Samsun İl Sağlık  devam etmeleri gerektiğinin önemine işaret ederek
                  Müdürlüğü çalışanı Dr. Fatma Kaynarca Güzel ve  şöyle devam etti “OMÜ yarım asra tekabül eden bir
                  Getir Firması İnsan Kaynakları Ofisi çalışanı Hale  geçmişe sahip eski bir Üniversite olduğu için bina-
                  Yıldız’ın deneyimlerinin paylaştığı panelde; fark-  larının büyük bir kısmı, engelli öğrencilere uygun
                  lı meslekler bağlamında engellilik, engelli olan ve  dizayn edilmedi. Bu nedenle engelsiz bir üniversite
                  farklı meslekler icra eden kişiler ve kariyer yolculuk-  yaratmak için yapılması gereken alt yapı çalışması,
                  ları üzerinde duruldu.                       sıfırdan kurulan bir alt yapıya göre çok daha mali-
                                                               yetli. Ancak bu durum, bizim için bir mazeret değil.
           OMÜBÜLTEN   Nisan-Eylül 2021  Sayı 84-85  Etkinliğin ikinci günü gerçekleştirilen ikinci panelin   Engelleri kaldırmak için elimizdeki tüm imkânlarla
                  moderatörlüğünü de Eğitim Fakültesi öğretim üyesi
                                                               sürece dâhil olacağız. Bu noktada temel hedefimiz,
          100
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107