Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Kobi ve Girişimcilik Topluluğunun başlattığı “Girişimcilik Zirvesi” kapsamında, Mühendislik Fakültesi Mavi Salonda “Satış Teknikleri Workshop”u düzenlendi.
OTAT Gıda Sanayi Satış Müdürü Fatih Yazıcı’nın satış teknikleri konusunda sunum yaptığı ve iş hayatıyla ilgili tecrübelerini paylaştığı workshopa, akademisyenler ve öğrenciler katıldı.
Bir ürünün satışını gerçekleştirmek için gereken özellikler ve yöntemler hakkında bilgi veren OTAT Satış Müdürü Fatih Yazıcı “Müşteriyi, ürünü satın alamaya ikna etmek için özgüvenli bir duruş sergilemeniz ve akılda kalıcı olmanız gerekir. Akılda kalıcı olmak için de dinamik etkili bir açılış ve sizi satışa götürecek etkili bir kapanış yapmanız lazım.” dedi.
Akılda kalıcı olmak için gerekli kriterleri de sıralayan Fatih Yazıcı “Bir mesajınız olmalı ve vereceğiniz mesaj basit olmalı. Pek çok şeyi sadece bir cümleyle ifade edebilmelisiniz. Ayrıca muazzam, olağanüstü gibi büyüklük anlamı içeren sihirli kelimler dediğimiz kelimeleri kullanmalısınız ve ürünün adını çok sık tekrarlamalısınız. İstediğiniz mesajı vermek için bu kriterler çok önemli.” İfadelerini kullandı.
Güven, heyecan, inanç, özgüven gibi özelliklerin satış için gerekli özellikler olduğunu vurgulayan Yazıcı, ikna süreci sonrasında müşteriden gelebilecek itiraza karşı yapılabilecekler hakkında şunları söyledi “Bu durumda bilgi çok önemli. Ürünün özelliklerini, rakip firmayı ve etkili iletişim tekniklerini çok iyi bilmelisiniz.”
OTAT Gıda Sanayi Satış Müdürü Fatih Yazıcı’nın akademisyenlerden ve öğrencilerden gelen soruları yanıtlamasının ardından workshop sona erdi.