Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Sınıf Eğitimi Doktora Programı öğrencisi Nermin Temel, doktora tez çalışması kapsamında yürüttüğü bilimsel çalışmayla TÜBİTAK’tan destek almaya hak kazandı.
Temel’in “İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinde STEAM Temelli Uygulamaların Etkililiği” başlıklı projesi, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından 1002-A Hızlı Destek Programı kapsamında desteklenmeye değer bulundu.
Proje, Dr. Öğr. Üyesi Ceren Çevik Kansu danışmanlığında yürütülmekte olup Sosyal Bilgiler dersi ile bütünleşmiş STEAM temelli uygulamaların, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, derse karşı tutumları ve yaratıcı düşünme becerileri üzerindeki etkilerinin incelenmesini amaçlamakta.
Proje, sadece öğrencilerin bireysel gelişimlerine katkı sunmakla kalmıyor, aynı zamanda eğitimde disiplinler arası bir yaklaşımın gerekliliğine de dikkat çekiyor. Bilim, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematiği (STEAM) Sosyal Bilgiler ile bütünleştiren bu yaklaşım; öğrencilerin çok yönlü düşünebilen, yaratıcı düşünme becerisi yüksek bireyler olarak yetişmelerine katkı sunmayı amaçlamakta.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi olarak, değerli doktora öğrencimiz ve danışman hocamızı tebrik eder; çalışmalarında başarılarının devamını dileriz.