MENU

OMÜ İLEF; AA’nın Grafik ve İnfografik Editörü Mevlüt Eren’i Konuk Etti

06 Haziran 2021, Pazar - 21:55

Paylaş

Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) İletişim Fakültesi (İLEF) Gazetecilik Bölümü tarafından OMÜ YouTube kanalında "Dijitalleşen Gazetecilik Pratiklerinde İnfografik Kullanımı" konulu çevrim içi (on-line) seminer gerçekleştirildi.

OMÜ İLEF Gazetecilik Bölümü Başkan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Faruk Çeçen'in moderatörlüğündeki seminere konuşmacı olarak katılan Anadolu Ajansı (AA) Genel Müdürlüğü Grafik ve İnfografik Editörü Mevlüt Eren, dijitalleşme sürecinin gazetecilik alanına yansımaları ve infografik tasarımlarına dair bilgilendirmede bulundu.

Grafik tasarımı, dijital kültür ile artık her alanda

Günümüzde yeni medya ortamlarından bilgiye ulaşmanın hızlanması ve bilgilerin yoğunluğuna dikkat çeken Eren "Yeni medya ortamında yayımlanan binlerce bilgiyi ve özellikle haberi tutundurmak için grafik tasarımı önem teşkil etmekte. Nispeten 20 ya da 30 yıl önce insanlar belirli kaynaklardan bilgi ve habere erişebilmekteydi. Günümüzde ise bu durum değişti, artık cebimizde taşınabilen akıllı telefonlardan, sosyal medya mecralarından, internet ağlarından bilgiye ve habere erişim oldukça kolay. Bu kolaylık bize bilgi ve haberi hızlı şekilde ulaştırsa da yoğun bir bilgi akışıyla karmaşıklık yaratabilmekte. Ancak bu durum bir dezavantaj değil, grafik tasarımıyla üretilecek materyaller ile doğru bilgi ve haberi hikâyeleştirerek insanların ilgisi çekilebiliyor." ifadelerini kullandı.

"Tasarımda hedef kitleyi tanımak gerekli"

Dijitalleşmenin iletişim ve gazetecilik pratiklerine yansımalarından da söz eden Mevlüt Eren, devamında "Artık dijitalleşme ile birlikte hem gazete tasarımı yapabiliyor hem de bunu dijital olarak yayıma dönüştürebiliyoruz. Örneğin, bu canlı yayında bir sunu gerçekleştireceğim ve bunu bir tarayıcıyla biraz sonra ekrana yansıtacağım. Burada dikkat çekiciliği ise tasarımsal olarak gerçekleştirmeye çalışacağım. Tüm bunların hepsi, dijitalleşme sayesinde olacak. Burada dikkat edilmesi gereken temel nokta, hedef kitledir. Hedef kitlenizin kim olduğunu bilmek, dijital yönü de bilmek demektir. Bunları bilmek ise hedef kitlenin ilgisini çekebilmeyi sağlamakta. Yani dijitalleşmenin iletişim ve gazetecilik pratiklerine yansıması oldukça büyük ve bu yansıma, dolayısıyla içerik üretme formlarını da etkiliyor." şeklinde konuştu.

"İnfografik haberler insanlar tarafından daha fazla ilgi görüyor"

İnfografik tasarımıyla yapılan haberlerin insanlar tarafından daha fazla ilgi gördüğünün altını çizen Eren, sözlerini şöyle sürdürdü: "İnfografik aslında insanlık tarihi kadar eski bir araç. İnfografik kelime olarak İngilizcede bilgi anlamına gelen 'info' ile özellikle biçim, desen veya çizgilerle gösterme olarak da bilinen eski Yunancadaki 'graphein' (yazmak) kelimesinden Türkçe’ye geçen grafik kelimelerinin birleşiminden oluşuyor. Bilgilendirme tasarımının bir türü olan ve Türkçe’ye 'bilgi grafiği' olarak çevrilmekte olan infografik; bir olaya veya sisteme ait verileri, illüstrasyon, fotoğraf, harita, diyagram, piktogram, grafik, sembol ve renk kodlaması ile organize ederek sunan bütünleşik tasarım yapısı olarak da ifade edilebiliyor. Sözü edilen bu tanımlar; aslında bize, okuması sıkıcı ve yoğun olan bilgilerin ya da haberlerin grafikler, tablolar, piktoramlar, fotoğraflar ve illüstrasyonlarla yani görsel öğelerle dikkat çekici ve akılda kalıcı bir şekilde görselleştirilmesi suretiyle insanlar tarafından daha çok ilgi gördüğünü söylüyor."

İnfografik tasarımlarının dijitalleşen gazetecilik pratikleriyle kesiştiğini ve bu alanda bir uzmanlaşmanın gerekliliğini de vurgulayan AA Genel Müdürlüğü Grafik ve İnfografik Editörü Mevlüt Eren, on-line seminerin gerçekleşmesinde katkıları olan OMÜ İLEF Gazetecilik Bölümü Başkanı Doç. Dr. Onur Bekiroğlu’na, Gazetecilik Bölüm Başkan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Faruk Çeçen’e ve Gazetecilik Bölümü Öğr. Gör. Onur Şen’e teşekkürlerini sundu.

Seminer, katılımcılardan gelen soruların cevaplandırılması ile son buldu.

 

Son Güncelleme: 07 Haziran 2021, Pazartesi - 15:49

Etiket(ler): 
X
E-Posta Giriş Türünüzü Seçiniz