MENU

İletişim Fakültesinde Medyanın Kadın Dili Konferansı
29 Kasım 2021, Pazartesi - 11:56
Güncelleme: 01 Aralık 2021, Çarşamba - 15:57
Dinlemek için tıklayınızDİNLE
Paylaş
A+ A-

Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) İletişim Fakültesi ile Tüm İletişim ve Medya Federasyonunun (TİMEF) iş birliğinde, Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Abdulrezak Altun’un davetli konuşmacı olarak yer aldığı, “Medya’nın Kadın Dili” konulu konferans düzenlendi.

Avrupa Birliği tarafından finanse edilen proje kapsamından düzenlenen konferans öncesinde OMÜ İletişim Fakültesi akademisyenleri, Prof. Dr. Abdulrezak Altun ile akreditasyon süreciyle ilgili bilgi almak için toplandı. Etkinliğe katılan bir öğrenciye de Erasmus+ ile yurt dışında eğitim imkânı sunuldu.

OMÜ İletişim Fakültesi Konferans salonunda gerçekleşen konferansa,  OMÜ İletişim Fakültesi Dekanı Niyazi Usta, Tüm İletişim ve Medya Federasyonu (TİMEF) Başkanı Şakir Güreli, dekan yardımcıları, bölüm başkanları, akademisyenler ve çok sayıda öğrenci katıldı.

“Amacımız medyada kadına karşı kullanılan ayrımcı dili azaltmak“

OMÜ İletişim Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Ahmet Oktan’ın moderatörlüğünde gerçekleşen konferansta açılış konuşmasını yapan TİMEF Başkanı Şakir Güreli, 10 yıldır faaliyet gösteren TİMEF’in faaliyetleri ve projeleri hakkında bilgi verdi.

Medya’nın Kadın Dili Projesi’nin amacını “Medyada kadına karşı kullanılan ayrımcı dili azaltmak” sözleriyle açıklayan Güreli “Yaptığımız tüm projelerde meslektaşlarımızı, genel bilgi ve deneyimlerinin artması için yurt dışına gönderdik. Bu konferansa katılan arkadaşlarımızın arasından belirlenecek bir kişiyi de TİMEF’in sponsorluğunda Erasmus projemizle yurt dışına göndereceğiz.” dedi.

“Satın alma davranışlarına göre gazetelerin içeriği şekilleniyor“

“Medya Okuryazarlığı Perspektifinden Medyanın Kadın Dili ve Medya Profesyonellerinin Sorumluluğu” başlıklı sunumunu yapan Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Abdulrezak Altun da “İnsanlığın yarısını oluşturan ancak bugüne kadar çeşitli olumsuz uygulamalarla, sadece cinsiyeti nedeniyle zorluklarla karşı karşıya kalan kadınların toplumsal düzeyinin geliştirilmesi konusundaki çabalara katkı sağlamayı amaçlıyoruz. Bu aslında sadece kadınların sorumluluğu değil, erkek bireylerin de sorumluluğudur.” şeklinde konuştu.

Gazetelerin bugünkü durumu ve içeriğine de değinen Dekan Prof. Dr. Altun “Gazeteleri bayiden satın alma durumu azaldı. Kimler bugün basılı gazete okuyor? Medya sektörü de teknolojiyle birlikte dönüşüyor ama gazetenin bayilerden satın alındığı zamanlarda okuyucuların yüzde 90’a yakınının erkekler olduğunu görebilirsiniz. Gazeteleri takip eden kadın okuyucular elbette vardır ama gazetenin çoğunlukla erkekler için üretilen bir ürün olduğunu söyleyebiliriz. Dolayısıyla erkeklerin satın alma davranışlarına göre gazetelerin içeriği de şekilleniyor” ifadelerini kullanarak gazetelerden örnekler verdi.

“Kadını ikinci plana iten anlayışla mücadelede sorumluluk medya çalışanlarındadır“

Medya okuryazarlığını; medyanın içeriğini oluşturan her unsurun oluşturduğu mesajlarda sunulan anlamların ve bunlarda yer verilen temsillerin arka planına bakabilme becerisi olarak tanımlayan Prof. Dr. Altun “Medya okuryazarlığı, medya profesyonelleri ve medyada çalışmak üzere yetişen öğrencilerin edinmesi gereken bir beceridir. Kadını toplumsal olarak ikinci plana iten anlayışla mücadelede sorumluluk, içeriği ve anlamı üretenler olarak öncelikle medya çalışanlarındadır. Duygu Asena’nın yazdığı 'Kadının Adı Yok' romanı vardır. Kadının adının olmadığı dönemlerden bugüne doğru gelindi ama hâlâ katedilmesi gereken önemli mesafeler olduğu çok açık.” diye konuştu.

Ayrımcı dilin önüne geçebilmek için neler yapılabileceğinden de bahseden Prof. Dr. Altun “Haber yazarken gelişigüzel yazmak yerine yazdığınız ya da ürettiğiniz her sözcüğün yan anlamları üzerine de düşünebilmek önemli. Çünkü medya okuryazarlığı, konuyla görsel arasındaki veya konuyu anlatırken seçilen sözcüklerdeki yan anlamlar üzerine düşünebilme becerisine yoğunlaşıyor.” ifadelerini kullandı.

Konferansın sonunda OMÜ İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Niyazi Usta, Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Abdulrezak Altun’a katılımlarından ötürü teşekkür belgesi; TİMEF Başkanı Şakir Güreli de Prof. Dr. Niyazi Usta’ya ve Prof. Dr. Abdulrezak Altun’a teşekkür plaketi takdim etti. 

Konferansa katılan öğrenciler arasında çekilen kura ile TİMEF’in sponsorluğunda Erasmus programıyla yurt dışında eğitim almaya hak kazanan bir öğrenci belirlendi. Gazetecilik Bölümü 4. sınıf öğrencisi Selçuk Toraman kurada ilk sırada yer alırken; Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü 3. sınıf öğrencisi Gamze Öcal ve Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü 1. sınıf öğrencisi Doğukan Ali Koca de yedek olarak belirlendi. 

İletişim Fakültesinin akredite süreci görüşüldü

Konferans öncesinde de OMÜ İletişim Fakültesi akademisyenleri, Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Abdulrezak Altun ile akreditasyon süreciyle ilgili bilgi almak için toplandı.

İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulunun (İLEDAK) yönetiminde de bir süre görev alan Prof. Dr. Abdulrezak Altun, Türkiye'deki üniversitelerdeki akreditasyon sürecini değerlendirip, Türkiye’nin üç bölümüyle akredite olan ilk fakültesi Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesinin akreditasyon süreciyle ilgili bilgi vererek deneyimlerini aktardı. Altun; yeterli öğretim üyesi sayısı, müfredatın güncelliği, AKTS hesaplamalarının doğruluğu gibi konuların, üniversite akreditasyonuyla ilgili önemli ayrıntılar olduğunu vurguladı.

Kurumsal akreditasyon ile fakültelerdeki bölümlerin akredite olmasının farklı şeyler olduğunu söyleyen Prof. Dr. Abdulrezak Altun “Bu süreç yoğun çalışma gerektiriyor. Biz 1 buçuk yıllık bir çalışmanın sonunda, 2 yıl süreyle akredite edildik.” dedi.

Kurumsal Akreditasyon almaya hak kazanan OMÜ’de akredite bölüm ve birimler çoğalırken İletişim Fakültesi de bünyesindeki bölümlerin en kısa sürede akredite programlar arasına katılması için çalışmalarını hızla sürdürüyor.

X
Secure Login

This login is SSL protected