Doktora Öğrencisi Sezgin Temel’den TÜBİTAK 1002-A Hızlı Destek Programı Başarısı
07 August 2025, Thursday - 11:28
Updated: 07 August 2025, Thursday - 11:28

Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Sınıf Eğitimi Doktora Programı öğrencisi Sezgin Temel, TÜBİTAK tarafından desteklenen doktora tez çalışması kapsamında bilimsel araştırmalarıyla önemli bir başarıya imza attı.

Temel’in “'Hands-on' Aktivitelerinin İlkokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Başarısına ve Problem Çözme Becerisine Etkisi” başlıklı projesi, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından 1002-A Hızlı Destek Programı kapsamında desteklenmeye uygun bulundu.

Dr. Öğr. Üyesi Ceren Çevik Kansu danışmanlığında yürütülen proje, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersine yönelik akademik başarılarını ve problem çözme becerilerini, ‘hands-on’ aktiviteler yoluyla geliştirmeyi hedeflemekte.

Bu çalışma, öğrencilerin öğrenme süreçlerini daha aktif, kalıcı ve anlamlı hâle getirmeyi amaçlayan çağdaş öğretim yaklaşımlarına dayanıyor. ‘Hands-on’ aktiviteler bağlamında öğrencilerin hem bilişsel hem de beceri temelli gelişimlerinin desteklenmesi amaçlanmakta.

Proje, eğitimde teorinin pratiğe dönüşmesini sağlayan özgün katkılarıyla dikkat çekmekte; aynı zamanda öğrenci merkezli, yaparak-yaşayarak öğrenmeye dayalı modellerin önemini bir kez daha gözler önüne sermektedir.

Ondokuz Mayıs Üniversitesi olarak, değerli doktora öğrencimiz ve danışman hocamızı tebrik eder; çalışmalarında başarılarının devamını dileriz.