MENU

OMÜ’de “Halkla İlişkiler Süreci” Konuşuldu
06 Aralık 2018 - 16:00
A+ A-

Hüseyin Özkan

Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Halkla ilişkiler süreçlerinin uzun yıllar içerisinde bulunup ulusal ve uluslararası platformlarda birçok projede yer alan Marka Yönetimi Danışmanı Mehmet Ak’ı ağırladı.

OMÜ İletişim Fakültesi Konferans Salonunda gerçekleşen eğitimin ilk ayağında Mehmet Ak,   “Halkla İlişkiler Süreçleri” konulu atölye çalışması yaparak marka yönetimi, dijital pazarlama, imaj tasarımı, şehir markalaşması gibi konularda bilgi ve deneyimlerini öğrencilerle paylaştı.

Organizasyon ve Medya Topluluğu tarafından düzenlenen eğitime, Çarşamba Belediye Başkanı Hüseyin Dündar, İletişim Fakültesi Dekan Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Oktan ve Dr. Öğr. Üyesi Sinan Kaya, Halkla İlişkiler Bölüm Başkanı Doç. Dr. Recep Yılmaz, öğretim üyeleri ve öğrenciler katıldı.

Bir markayı yaratmak için, birçok bilginin kombinasyonu gereklidir

Gelişen ve değişen teknolojiyle birlikte iletişim ve pazarlama alanlarının, dijital iletişim ve dijital pazarlamaya dönüşmesinin altını çizen Mehmet Ak, bu gelişmelere göre iletişim sektörü çalışanlarında bulunması gereken özellikleri sıraladı.

Halkla ilişkilerin bir etkileme sanatı olduğunu dile getiren Ak “Yapılacak olan çalışmalar beklentileri karşılamaya yönelik hazırlanmalı. Sorumluluk motive eder ve iş hayatına hazırlar. Marka yönetiminde başarının anahtarı ise sunumun etki gücü, pazarlama ve halkla ilişkiler planlamaları gibi çalışmalarının içine sevgi katılarak zevkle yapılmasıdır. İletişim sektörü çalışanları; grafik sanatları, web teknolojileri gibi konulara hâkim olmak zorundadır. Nedeni ise bir markayı yaratmak için birçok bilginin kombinasyonu gereklidir.” dedi.

Şehir markalaşmasının önemini vurgulayan Ak "Markalaşmanın en büyük göstergesi pahalı satabiliyor olmaktır, şehrinize gelen turistlerin fotoğraf çekeceği yerlerin çoğaltılması ve şehirle özdeşleştirilmesi, marka değerini yükselterek; konaklama, ulaşım, gıda gibi pazarların mevcut duruma nazaran daha pahalıya satılmasına olanak sağlar. Şehirleri ürün gibi düşündüğümüzde, her şehrin kendine özgü yerli ya da yabancı turistlere sunulacak özelliklerinin belirlenip ön plana çıkarılması şehirlerin markalaşmasının temelini oluşturmaktadır. Markalaşma faaliyetlerinde her adımının başarılı olabilmesi için; pazarlama, müşteri ilişkileri yönetimi, basın ilişkileri, halka ilişkiler, dijital pazarlama gibi bileşenlerin doğru planlamalar dâhilinde gerçekleştirilmesi gerekir." şeklinde konuştu.

Eğitimin sonunda Mehmet Ak’a Halkla İlişkiler Bölüm Başkanı Doç. Dr. Recep Yılmaz tarafından teşekkür plaketi verildi, hatıra fotoğrafının çekilmesinin ardından etkinlik sona erdi.

 

Haber: Hüseyin Özkan

Güncelleme: Per, 06/12/2018 - 17:12

AddThis Sharing Buttons