MENU

OMÜ Öğrenci İşleri Birimi Personeline Eğitim Verildi
cigdem.unaldi
20 Mart 2017

Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Personel Daire Başkanlığı İnsan Kaynakları Birimi, üniversitenin öğrenci işleri birimlerinde çalışan personeline yönelik "Bilgi Yönetim Sistemi Öğrenci Otomasyonu ve Uygulama Örnekleri" adı altında hizmet içi eğitim programı düzenledi.

Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen eğitim programına; Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Vedat Ceyhan, Doç. Dr. Menderes Kabadayı, Öğrenci İşleri Daire Başkanı Musa Akyüz, fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokul sekreterleri ile üniversitenin öğrenci işleri personeli katıldı.

"Amacımız bilgi birikimini arttırmak"

Programın açılış konuşmasını yapan Personel Daire Başkanlığı Şube Müdürü Cengiz Çelik, öğrenci işlerinin, üniversiteye girişinden mezun oluncaya kadar geçen süre içinde öğrencilerle iç içe olan önemli bir birim olduğunu belirterek, "Olaylar karşısında sakin ve çözüm odaklı davranabilen sizler, iyi planlayıcı, yürütücü ve sonuçlandırıcı konumundasınız. Siz, öğrenciler için kolay ulaşılabilen ve kolay iletişim kurulabilen kişiler oldunuz.” dedi.

Gelen taleplerin de dikkate alınarak hizmet içi eğitimlerin devam edeceğinin altını çizen Çelik, "Amacımız çalışanların bilgi birimini arttırmak ve uygulama verimliliğini daha üst seviyelere çıkartmaktır. Bize bu imkânı sağlayan başta Rektörümüz Prof. Dr. Sait Bilgiç olmak üzere yönetime ve eğitmenlere teşekkür ederim." diye konuştu.

"Hizmet içi eğitim işi öğrenmede zaman kazandırıyor"

Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Vedat Ceyhan da yenilenmek, bilgileri tazelemek ve üzerine yeni bilgiler ilave etmek açısından verilen eğitimi çok önemsediğini ifade ederek, “Deneyimleyerek çok uzun sürelerde sahip olabileceğiniz tecrübeyi, eğitim sayesinde çok daha hızlı ve az zamanda elde edebilirsiniz. Bu nedenle eğitim çok kıymetli bir şey." dedi.

Hizmet içi eğitimlerin personelin birbiriyle etkileşimini arttırarak kaynaşması sağladığına da dikkat çeken Prof. Dr. Ceyhan, "Bu eğitimlerin bilgi edinmeden çok daha önemli katkısı, birbirinizle iletişim kurmanızdır. Çok yakın çalışsanız da birbirinizle vakit geçirme, hal hatır sorma vaktiniz olmuyor. Bu eğitimler de bunun için bir fırsattır." ifadelerini kullandı.

"İyi niyetle sorulmuş soru ilmin yarısıdır"

Eğitimci kimliğinin yanı sıra hayatının önemli bir kısmını eğitim alarak geçirdiğini kaydeden Prof. Dr. Vedat Ceyhan sözlerini şöyle sürdürdü: "Eğitim almak çoğu zaman beni heyecanlandırmışsa da bazen keyifsiz olabiliyordu. Eğer eğitim alan kişiler samimi olarak eğitime inanmışlarsa, eğitimi veren kişi de yüreğini ortaya koymuşsa o eğitim keyifli oluyor. Bugün böyle bir ortamın olmasını umut ediyorum. Lütfen öğrenmek için aklınıza gelen her şeyi sorun. Çünkü bir hadis-i şerifte de belirtildiği gibi 'İyi niyetle sorulmuş soru ilmin yarısıdır.'"

"Sorunlar iletişim eksikliği ve otomasyon kaynaklı"

Öğrenci işleri ile ilgili gördüğü sorunlara ve eksikliklere de değinen Rektör Yardımcısı Ceyhan, "En büyük problem iletişim eksikliğinden kaynaklanıyor. Öğrencilerle ve akademisyenlerle doğru iletişimi sağlarsak esasında var olmayan bir problemi, problem haline getirmemiş oluruz." dedi. Prof. Dr. Ceyhan, diğer bir problemin de otomasyon sisteminden kaynaklandığını sözlerine ekledi.

Konuşmaların ardından Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Vedat Ceyhan, eğitim veren Öğrenci İşleri Daire Başkanı Musa Akyüz, Öğrenci İşleri Daire Başkan Yardımcısı Aydın Karatay, Şube Müdürleri Sedat Eken, İsmail Haşıloğlu ve Gül Buket Özkurt'a teşekkür belgesi takdim etti.

Öğrenci otomasyonu programı, ders kayıtları ve kesin kayıtlar, enstitü işlemleri ile yabancı uyruklu öğrencilerin işlemleri hakkında verilen eğitimin sonunda Genel Sekreter Doç. Dr. Menderes Kabadayı, katılımcılara sertifika verdi.

Çanakkale Haftası nedeniyle davet edilen öğrencilerin seslendirdiği türkü ise programa renk kattı.