OMÜ’de “Yükseköğretimde Kapsayıcılık: Eğiticilerin Eğitimi” programı gerçekleştirildi
20 Kasım 2025, Perşembe - 09:47
Güncelleme: 20 Kasım 2025, Perşembe - 16:58

Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Engelli Öğrenci Birimi Alt Çalışma Ekibi tarafından, akademik birim sorumlusu öğretim elemanlarına yönelik “Yükseköğretimde Kapsayıcılık: Eğiticilerin Eğitimi” programı düzenlendi.

İki gün süren eğitim, kapsayıcı eğitim yaklaşımının yükseköğretim ortamlarında uygulanmasına ilişkin bilgi ve farkındalık oluşturmayı amaçladı.

Prof. Dr. Alper Kesten: “Kapsayıcı eğitim tüm öğrenciler için güçlü bir öğrenme zemini sunar”

Engelli Öğrenci Birimi Yönetim Kurulu Başkanı ve Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Alper Kesten, açılış konuşmasında kapsayıcı eğitimin önemine dikkat çekerek şunları söyledi:

“Kapsayıcı eğitim ortamı, sınıftaki öğrenci çeşitliliğini anlamayı ve öğrencilerin herhangi bir ‘uyarlama’ talebine ihtiyaç duymadan öğrenebilmelerini sağlamayı hedefler. Öğretim süreçleri kapsayıcılığa ve evrensel tasarıma uygun şekilde yapılandırıldığında, bu sadece engelli öğrencilere değil tüm öğrencilere katkı sağlar. Eğitim ortamlarında yeterince temsil edilmeyen ya da daha fazla desteğe ihtiyaç duyan dezavantajlı tüm öğrenci grupları için de yarar sağlar.”

Alanında uzman akademisyenlerden kapsamlı oturumlar

Engelli Öğrenci Birimi Akademik Koordinatörü Doç. Dr. Meryem Vural Batık, birimin yürüttüğü çalışmalar hakkında bilgi verdikten sonra programın ilk oturumu, Koordinatör Öğr. Gör. Dr. Uygar Bayrakdar tarafından gerçekleştirildi. Bayrakdar, “Engellilik Üzerine Değişen Paradigma ve Kapsayıcı Eğitim” başlıklarını ele aldı.

Eğitim kapsamında ayrıca; Arş. Gör. Dr. Ayşenur Çelik Şahin, “Yükseköğretimde Erişilebilirlik”, Arş. Gör. Dr. Osman Çolaklıoğlu, “Yükseköğretimde Öğretimsel Uyarlamalar”, Öğr. Gör. Emrah Altun, “Yükseköğretimde Teknolojik Uyarlamalar” konularında uygulamalı ve teorik bilgiler sundu.

İki gün süren program, OMÜ Engelli Öğrenci Birimi bünyesinde görev yapan öğrenci temsilcilerinin katıldığı panel ile sona erdi. Öğrenciler panelde üniversite yaşamı, erişilebilirlik, ihtiyaçlar ve çözüm önerilerine ilişkin görüşlerini paylaştı.

Eğitim; akademisyenlerin kapsayıcı eğitim yaklaşımlarına ilişkin bilgi, tutum ve farkındalıklarını artırmayı, evrensel tasarım ilkeleri doğrultusunda öğretim süreçlerini yapılandırma yeterliklerini geliştirmeyi hedefledi.