MENU

OMÜ’de “Halkla İlişkiler Süreci” Konuşuldu
06 Aralık 2018, Perşembe - 16:00
Güncelleme: 04 Şubat 2020, Salı - 14:17
Dinlemek için tıklayınızDİNLE
Paylaş
A+ A-

OMÜ; halkla ilişkiler süreçlerinin uzun yıllar içerisinde bulunup ulusal ve uluslararası platformlarda birçok projede yer alan Marka Yönetimi Danışmanı Mehmet Ak’ı ağırladı.

OMÜ İletişim Fakültesi Konferans Salonu’nda gerçekleşen eğitimin ilk ayağında Mehmet Ak,   “Halkla İlişkiler Süreçleri” konulu atölye çalışması yaparak marka yönetimi, dijital pazarlama, imaj tasarımı, şehir markalaşması gibi konularda bilgi ve deneyimlerini öğrencilerle paylaştı.

Organizasyon ve Medya Topluluğu tarafından düzenlenen eğitime; Çarşamba Belediye Başkanı Hüseyin Dündar, İletişim Fakültesi Dekan Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Oktan ve Dr. Öğr. Üyesi Sinan Kaya, Halkla İlişkiler Bölüm Başkanı Doç. Dr. Recep Yılmaz, öğretim üyeleri ve öğrenciler katıldı.

“Bir markayı yaratmak için, birçok bilginin kombinasyonu gereklidir”

Sunumunda gelişen ve değişen teknolojiyle birlikte iletişim ve pazarlama alanlarının, dijital iletişim ve dijital pazarlamaya dönüşmesinin altını çizen Mehmet Ak, bu gelişmelere göre iletişim sektörü çalışanlarında bulunması gereken özellikleri sıraladı.

Halkla ilişkilerin bir etkileme sanatı olduğunu dile getiren Ak “Yapılacak olan çalışmalar beklentileri karşılamaya yönelik hazırlanmalı. Sorumluluk duygusu, kişiyi motive eder ve iş hayatına hazırlar. Marka yönetiminde başarının anahtarı ise sunumun etki gücü olmakla birlikte pazarlama ve halkla ilişkiler planlamaları gibi çalışmaların içine sevgi katılıp zevkle yapılmasıdır. İletişim sektörü çalışanları; grafik sanatları, web teknolojileri gibi konulara hâkim olmak zorundadır. Nedeni ise bir markayı yaratmak için birçok bilginin kombinasyonun gerekli olmasıdır.” dedi.

Şehir markalaşmasının önemini vurgulayan Danışman Ak, sözlerini şöyle sürdürdü: "Markalaşmanın en büyük göstergesi pahalı satabiliyor olmaktır, şehrinize gelen turistlerin fotoğraf çekeceği yerlerin çoğaltılması ve şehirle özdeşleştirilmesi, marka değerini yükselterek konaklama, ulaşım, gıda gibi pazarların mevcut duruma nazaran daha pahalıya satılmasına olanak sağlar. Şehirleri ürün gibi düşündüğümüzde, yerli ya da yabancı turistlere sunulacak kendine özgü özelliklerinin belirlenip ön plana çıkarılması, şehirlerin markalaşmasının temelini oluşturur. Markalaşma faaliyetlerinde her adımının başarılı olabilmesi için pazarlama, müşteri ilişkileri yönetimi, basın ilişkileri, halkla ilişkiler, dijital pazarlama gibi bileşenlerin doğru planlamalar dâhilinde gerçekleştirilmesi gerekir.”

Eğitimin sonunda Mehmet Ak’a, Halkla İlişkiler Bölüm Başkanı Doç. Dr. Recep Yılmaz tarafından teşekkür plaketi takdim edildi. Hatıra fotoğrafının çekilmesinin ardından etkinlik sona erdi.

Haber: Hüseyin Özkan

X
Secure Login

This login is SSL protected