MENU

Öğrenciler Uzaktan Eğitimden Nasıl Faydalanacak?

22 Mart 2020, Pazar - 01:16

HABER: Serhat Kaya

Paylaş

Öğrenciler Uzaktan Eğitimden Nasıl Faydalanacak?

Dünyayı saran Yeni Tip Koronavirüs salgınına karşı alınan tedbirler kapsamında Onokuz Mayıs Üniversitesinde ön lisans, lisans ve lisansüstü düzeydeki bütün teorik dersler ile uygulamalı derslerin teorik kısımları, 23 Mart 2020 tarihinden itibaren çevrim içi olarak oluşturulan sanal sınıflarda yürütülecektir. Sanal sınıflara web üzerinden veya mobil telefonlar ile katılım sağlanabilecektir.
Bu dönemde, OMÜ Uzaktan Eğitim Merkezi desteğiyle sürdürülen uzaktan öğretim programları ve ortak dersler (Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili, İngilizce, İş sağlığı ve Güvenliği) daha önce duyurulduğu gibi OMÜ öğretim yönetim sistemi (LMS) üzerinden verilmeye devam edecektir. Sanal sınıf uygulaması için, dersler ve öğrencilerin tanımlanma işlemleri hafta sonu itibariyle tamamlanmış olacaktır.

Sanal sınıf nedir?

Sanal sınıf, öğretim elemanlarının sınıflarıyla kolayca iletişim kurmalarına yardımcı olan ve etkili şekilde geri bildirim sağlamalarına olanak sağlayan bir araçtır. Öğrencilerimiz dersin sorumlusu olan öğretim elemanı ile elektronik ortamda oluşturulan sınıflarda etkileşime geçebileceklerdir. Sanal sınıflarda öğretim elemanları ödev verebilecek, ölçme değerlendirme etkinlikleri (ödev, kısa sınav vb.) yapabilecektir. Sanal sınıf uygulaması, öğrencilerin çalışmalarını organize etmelerine, ödevlerini tamamlayıp teslim etmelerine, öğretmenleri ve sınıf arkadaşlarıyla doğrudan iletişim kurmalarına yardımcı olacaktır.

Ödev oluşturma ve toplama

Sanal sınıf uygulaması, öğretim elemanlarının ödevleri kâğıt kullanmadan oluşturup toplamasına yardımcı olmaktadır. Öğretim elemanları kimlerin çalışmasını tamamlayıp tamamlamadığını hızla görebilecek ve her bir öğrenciye doğrudan, gerçek zamanlı geri bildirim sağlayabilecektir. 

Sınıfla olan iletişimi geliştirme

Öğretim elemanları gerçek zamanlı olarak duyurular yapabilecek, sorular sorabilecek ve öğrencilerle karşılıklı olarak yorumlar yapabilecektir.  

Düzeni sağlama

Sanal sınıfta, her bir görev ve öğrenci için otomatik klasörler oluşturulmaktadır. Bu sayede öğrenciler, kendi sayfalarında son tarihi gelen ödevleri kolayca görebilecektir.

Sorun bildirim formu

OMÜ'nün uygulamaya aldığı uzaktan eğitim sistemi ile ilgili sorun yaşayan öğrenciler için aşağıda bağlantısı yer alan form hazırlanmıştır. Classroom ve canlı yayın platformu Google Meet (Hangouts Meet) ile ilgili yaşadığınız sorunları formu doldurarak iletiniz. Bu form öğrenciler içindir, sorun yaşayan eğitimciler için ayrı bir form açılmıştır.

Sorun Bildirim Formu (Öğrenciler İçin)

 

ÖĞRENCİLER İÇİN YARDIM VİDEOLARI

CANLI DERSE nasıl katılınır?
Sisteme nasıl giriş yapabilirim?
Sisteme genel bir bakış
Ders materyallerine nereden ulaşabilirim?
Duyuruları nereden görebilirim?
Ödevleri nereden görebilirim?
Derslerimden bazıları yok

 

ÖĞRENCİLER İÇİN SIKÇA SORULAN SORULAR

Soru (1) Uzaktan öğretim hangi ders programına göre yürütülecektir?

Cevap (1) Uzaktan öğretim dersleri dönem başında ilan edilmiş ders programlarına göre sanal sınıflarda yürütülecektir.

Soru (2) Sisteme nasıl giriş yapabilirim?

Cevap (2) İnternet tarayıcınızın adres çubuğuna classroom.google.com yazın ve kullanıcı giriş ekranına ulaşın. Sisteme bağlandıktan sonra karşınıza kullanıcı giriş formu gelecektir. Kullanıcı giriş formuna üniversite tarafından size sağlanan öğrenci eposta adresinizi girin. Bu genellikle öğrencinumaranız@stu.omu.edu.tr şeklindedir. Şifre alanına ise UBS not sistemine girmek için kullandığınız şifreyi yazın. Eğer şifrenizi unuttuysanız veya hata alıyorsanız; UBS şifrenizi değiştirip, 1 saat sonra tekrar girmeyi denemelisiniz. Şifreniz içersinde Türkçe karakter bulunmamalıdır.

E-posta hesap şifreleriniz; UBS sistemi şifrenizin G Suite ile senkronize edilmesi ile oluşur. UBS sistemine erişimle ilgili hata alıyorsanız Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na bildirmelisiniz.
Not: Öğrenci numaranızda "Ö", "İ" gibi Türkçe karakterler bulunuyorsa Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na başvurup, değiştirilmesini talep ediniz.

Soru (3) Hangi sınıflara tanımlandığımı nasıl göreceğim?

Cevap (3) Kullanıcı girişi yaptıktan sonra tarafınıza atanan derslerin yer aldığı dersler sayfasını göreceksiniz. Sorumlu olduğunuz dersler kartlar şeklinde karşınıza gelecektir. Derslerinizi göremiyorsanız veya eksik görüyorsanız destek@uzem.omu.edu.tr adresine e mail atınız.

Soru (4) Bazı derslerimin sınıfında tanımlanmamışım ne yapmalıyım?

Cevap (4) Tanımlama işlemlerinin gerçekleştirilmesini sağlamak üzere destek@uzem.omu.edu.tr adresine mail atılmalıdır.

Soru (5) Sanal sınıfa mobil telefon ile bağlanabilecek miyim?

Cevap (5) Sanal sınıfa mobil telefon ile bağlanmak mümkündür. https://support.google.com/edu/classroom/answer/6118412 linkini kullanarak google sanal sınıf uygulamasını yükleme konusundaki bilgilendirmeden yararlanabilirsiniz.

Soru (6) Eğitim programlarında yer alan uygulamalı dersler nasıl ve ne zaman yapılacak?

Cevap (6) Uygulamalı dersler virüsün etkisinin ortadan kalktığı dönemde akademik birimler tarafından ilan edilecek yoğunlaştırılmış akademik takvim çerçevesinde yüz yüze yapılacaktır.

Soru (7) Yılsonu/yarıyıl sonu sınavı nasıl yapılacak?

Cevap (7) Yarıyıl sonu/yılsonu sınavları virüsün etkisinin ortadan kalktığı dönemde akademik birimler tarafından ilan edilecek akademik takvim çerçevesinde yüz yüze yapılacaktır.

Soru (8) Dönem içi değerlendirme nasıl yapılacak?

Cevap (8) Dönem içi ölçme değerlendirmeler sanal sınıflarda gerçekleştirilecek ödev, sınav, proje vb. gibi etkinlikler aracılığıyla yapılacaktır.  

Soru (9) Ara sınavlar nasıl yapılacak?

Cevap (9) Ara sınavlar sanal sınıflarda gerçekleştirilecek ödev, sınav, proje vb. gibi etkinlikler aracılığıyla yapılabileceği gibi, akademik birimlerimizin gerekli görmesi halinde kurul kararı ile korona pandemisi sonrası dönemde yapabilecektir.

Soru (10) Ödev veya soru oluştururken, dersimi konu başlıkları altında gruplandırmalı mıyım?

Cevap (10) Sizin ve öğrencilerinizin etkinlikleri sağlıklı takip edebilmeniz için derslerinizi haftalık konu başlıkları altında gruplandırmanız ve ödev, soru vb. gibi etkinliklerinizi her bir konu başlığı altında açarak yönetmeniz uygun olacaktır.

Soru (11) Ders eğitim öğretim materyallerine nasıl ulaşacağım? 

Cevap (11) Öğrencilerimiz eğitim öğretim materyallerine istediği zaman https://avys.omu.edu.tr adresinden ulaşabilecektir. Ayrıca, sanal sınıftan sorumlu öğretim elemanı tarafından paylaşılacak link ile eğitim öğretim materyallerine ulaşabilirsiniz.

Soru (12) Sanal sınıfta öğretim elemanlarının paylaştığı ilave materyallerden sorumlu olacak mıyız?

Cevap (12) Sanal sınıfta öğretim elemanları tarafından paylaşılan ilave materyallerden sorumlu olacaksınız.

Soru (13) Öğretim elemanı ile diğer öğrencilerin görmediği bir şekilde iletişime geçebilecek miyim? 

Cevap (13) Öğretim elemanı ile diğer öğrencilerin göremeyeceği bir şekilde gizli görüşme yapabileceksiniz.
 

Soru (14) Anlık sesli veya görüntülü bağlantı kurulacak mı? 

Cevap (14) Sistem paydaşları olan öğrenciler ve öğretim elemanları sanal sınıf uygulaması deneyimi kazandıktan sonra anlık sesli ve görüntülü bağlantı gerçekleştirilecektir. Anlık sesli veya görüntülü bağlantı için ilerleyen tarihlerde açıklama yapılacaktır.

Soru (15) Sanal sınıf uygulaması ile ilgili aklıma gelen sorular için nereye başvurmalıyım? 

Cevap (15) Sanal sınıf uygulaması ile ilgili olarak aklınıza kalan her türlü soru destek@uzem.omu.edu.tr adresine mail ile gönderilmelidir. 

Soru (16) Ders programıma nasıl ulaşabilirim? 

Cevap (16) Ders programınızı ubs@omu.edu.tr adresinden görüntüleyebilirsiniz.

Soru (17): Derslere katılmak zorunda mıyım?

Cevap (17): Eğitim öğretimin sürekliliğinin sağlanması için ve dönem içi değerlendirme, sanal sınıflarda yapılan etkinlikler (ödev, sınav vb.) ile yapılacağından ders programında belirtilen saatlerde derse katılmanız beklenmektedir.

Soru (18): Bulunduğum yerde teknolojik yetersizlikler (internet bağlantısı vb.) sebebiyle derslere katılım sağlayamazsam ne yapmalıyım?

Cevap (18): Dönem içi değerlendirme, sanal sınıflarda yapılan etkinlikler (ödev, sınav vb.) ile yapılacağından ders programında belirtilen saatlerde derse katılmanız beklenmektedir. Bulunduğunuz yerde var olan teknolojik yetersizliği belirten dilekçeyi kanıtlarla birlikte akademik biriminize (enstitü/fakülte/YO/MYO) ulaştırmanız gerekmektedir. İlgili yönetim kurulu durumu değerlendirerek karara bağlayacaktır.

 

OMÜ sosyal medya hesapları

www.omu.edu.tr

Twitter           @omurektorluk

Facebook      @ondokuzmayis1975

Instagram      @ondokuz_mayis_universitesi

Youtube         youtube.com/ondokuzmayisuniversitesi

 

 

 

 

 

 

Son Güncelleme: 27 Mart 2020, Cuma - 13:49

X
E-Posta Giriş Türünüzü Seçiniz