MENU

Öğretim Elemanları Uzaktan Eğitimi Nasıl Verecek?
22 Mart 2020, Pazar - 01:15
Güncelleme: 04 Nisan 2021, Pazar - 15:34
Dinlemek için tıklayınızDİNLE
Paylaş
A+ A-

UZAKTAN EĞİTİMLE İLGİLİ HER ŞEY İÇİN

Öğretim Elemanları Uzaktan Eğitimi Nasıl Verecek?

Dünyayı saran Yeni Tip Koronavirüs salgınına karşı alınan tedbirler kapsamında Ondokuz Mayıs Üniversitesinde ön lisans, lisans ve lisansüstü düzeydeki bütün teorik dersler ile uygulamalı derslerin teorik kısımları, 23 Mart 2020 tarihinden itibaren çevrim içi olarak oluşturulan sanal sınıflarda yürütülecektir. Sanal sınıflara web üzerinden veya mobil telefonlar ile katılım sağlanabilecektir.

Bu dönemde, OMÜ Uzaktan Eğitim Merkezi desteğiyle sürdürülen uzaktan öğretim programları ve ortak dersler (Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili, İngilizce, İş sağlığı ve Güvenliği) daha önce duyurulduğu gibi OMÜ öğretim yönetim sistemi (LMS) üzerinden verilmeye devam edecektir. Sanal sınıf uygulaması için, dersler ve öğrencilerin tanımlanma işlemleri hafta sonu itibariyle tamamlanmış olacaktır.

Sanal sınıf nedir?

Sanal sınıf, öğretim elemanlarının sınıflarıyla kolayca iletişim kurmalarına yardımcı olan ve etkili şekilde geri bildirim sağlamalarına olanak sağlayan bir araçtır. Öğrencilerimiz dersin sorumlusu olan öğretim elemanı ile elektronik ortamda oluşturulan sınıflarda etkileşime geçebileceklerdir. Sanal sınıflarda öğretim elemanları ödev verebilecek, ölçme değerlendirme etkinlikleri (ödev, kısa sınav vb.) yapabilecektir. Sanal sınıf uygulaması, öğrencilerin çalışmalarını organize etmelerine, ödevlerini tamamlayıp teslim etmelerine, öğretmenleri ve sınıf arkadaşlarıyla doğrudan iletişim kurmalarına yardımcı olacaktır.

Ödev oluşturma ve toplama

Sanal sınıf uygulaması, öğretim elemanlarının ödevleri kâğıt kullanmadan oluşturup toplamasına yardımcı olmaktadır. Öğretim elemanları kimlerin çalışmasını tamamlayıp tamamlamadığını hızla görebilecek ve her bir öğrenciye doğrudan, gerçek zamanlı geri bildirim sağlayabilecektir. 

Sınıfla olan iletişimi geliştirme

Öğretim elemanları gerçek zamanlı olarak duyurular yapabilecek, sorular sorabilecek ve öğrencilerle karşılıklı olarak yorumlar yapabilecektir.  

Düzeni sağlama

Sanal sınıfta, her bir görev ve öğrenci için otomatik klasörler oluşturulmaktadır. Bu sayede öğrenciler, kendi sayfalarında son tarihi gelen ödevleri kolayca görebilecektir.

Sorun bildirim formu

OMÜ'nün uygulamaya aldığı uzaktan eğitim sistemi ile ilgili sorun yaşayan öğretim elemanları için aşağıda bağlantısı yer alan form hazırlanmıştır. Classroom ve canlı yayın platformu Google Meet (Hangouts Meet) ile ilgili yaşadığınız sorunları formu doldurarak iletiniz. Bu form öğretim elemanları içindir, sorun yaşayan öğrenciler için ayrı bir form açılmıştır.

Sorun Bildirim Formu (Öğretim elemanı İçin)

E-posta alanına OMÜ e-posta adresinizi yazmalısınız.


 

ERİŞİM

Web üzerinden erişim için tıklayınız

Mobil uygulamayı indirmek için tıklayınız

 


 

EĞİTİMCİLER İÇİN YARDIM VİDEOLARI

CANLI DERS nasıl oluşturulur?
CANLI DERS nasıl yapılır?
CANLI DERS kaydı öğrencilerle nasıl paylaşılır?
Sisteme nasıl bağlanabilirim?
Kullanıcı giriş bilgilerim nelerdir?
Sisteme genel bir bakış
AVYS'den konuları sisteme nasıl aktarabilirim?
AVYS sistemindeki ders materyallerini sisteme aktarabilirim?
Verdiğim materyalleri nasıl takip edebilirim?
Ödev nasıl oluşturabilirim?
Verdiğim ödevleri nasıl takip edebilirim?
Öğrencilere nasıl soru sorabilirim?
Sorduğum soruları nasıl takip edebilirim?
Sınıfıma nasıl duyuru yapabilirim?
Öğrencilerimden bazıları derse kayıtlı değil
Derslerimden bazılarını göremiyorum

 


 

ÖĞRETİM ELEMANLARI İÇİN SIKÇA SORULAN SORULAR

Soru (1) Uzaktan öğretim hangi ders programına göre yürütülecektir?

Cevap (1) Uzaktan öğretim dersleri dönem başında ilan edilmiş ders programlarına göre sanal sınıflarda yürütülecektir.

Soru (2) Sisteme nasıl giriş yapabilirim?

Cevap (2) İnternet tarayıcınızın adres çubuğuna classroom.google.com yazın ve kullanıcı giriş ekranına ulaşın. Sisteme bağlandıktan sonra karşınıza kullanıcı giriş formu gelecektir. İlerleyebilmeniz için gerekli olan stu.omu.edu.tr uzantılı eposta adresiniz mevcut omu.edu.tr uzantılı adresiniz ile aynıdır.

Örneğin: Mevcut OMÜ eposta adresiniz ogretimelemani@omu.edu.tr olsun. Bu durumda ders sistemine giriş yapmanız için kullanacağınız yeni adresiniz ogretimelemani@stu.omu.edu.tr şeklinde olacaktır. Bu yeni “stu.omu.edu.tr” uzantılı hesabınızın şifresi ise mevcut “omu.edu.tr” uzantılı eski eposta hesabınıza gelecektir. “stu.omu.edu.tr” uzantılı eposta adresi ile sanal sınıf sistemine ilk girişinizde sizden şifrenizi değiştirmeniz istenecektir. Kafa karışıklığı yaşamamanız adına mevcut eposta şifreniz ile yeni eposta şifrenizin aynı olması tavsiye edilmektedir.

Soru (3) Sanal sınıfım tanımlanmamış ne yapmalıyım?

Cevap (3) Tanımlama işlemlerinin gerçekleştirilmesini sağlamak üzere destek@uzem.omu.edu.tr adresine mail atılmalıdır.

Soru (4) Öğrencilerimden bazıları sınıfıma dâhil edilmemiş ne yapmalıyım?

Cevap (4) Tanımlama işlemlerinin gerçekleştirilmesini sağlamak üzere destek@uzem.omu.edu.tr adresine mail atılmalıdır.

Soru (5) Sanal sınıfa mobil telefon ile bağlanabilecek miyim?

Cevap (5) Sanal sınıfa mobil telefon ile bağlanmak mümkündür. https://support.google.com/edu/classroom/answer/6118412 linkini kullanarak google sanal sınıf uygulamasını yükleme konusundaki bilgilendirmeden yararlanabilirsiniz.

Soru (6) Derslerimi nerede göreceğim?

Cevap (6) Adres çubuğuna classroom.google.com yazarak sisteme giriş yaptıktan sonra sorumlu olduğunuz dersler kartlar şeklinde karşınıza gelecektir. Derslerinizi göremiyorsanız veya eksik görüyorsanız destek@uzem.omu.edu.tr adresine e mail atınız.

Soru (7) Eğitim programlarında yer alan uygulamalı dersler nasıl ve ne zaman yapılacak?

Cevap (7) Uygulamalı dersler virüsün etkisinin ortadan kalktığı dönemde akademik birimler tarafından ilan edilecek yoğunlaştırılmış akademik takvim çerçevesinde yüz yüze yapılacaktır.

Soru (8) Yılsonu/yarıyıl sonu sınavı nasıl yapılacak?

Cevap (8) Yarıyıl sonu/yılsonu sınavları virüsün etkisinin ortadan kalktığı dönemde akademik birimler tarafından ilan edilecek akademik takvim çerçevesinde yüz yüze yapılacaktır.

Soru (9) Dönem içi değerlendirme nasıl yapılacak?

Cevap (9) Dönem içi ölçme değerlendirmeler sanal sınıflarda gerçekleştirilecek ödev, sınav, proje vb. gibi etkinlikler aracılığıyla yapılacaktır.

Soru (10) Ara sınavlar nasıl yapılacak?

Cevap (10) Ara sınavlar sanal sınıflarda gerçekleştirilecek ödev, sınav, proje vb. gibi etkinlikler aracılığıyla yapılabileceği gibi, akademik birimlerimizin gerekli görmesi halinde kurul kararı ile korona pandemisi sonrası dönemde yapabilecektir.

Soru (11) Ödev veya soru oluştururken, dersimi konu başlıkları altında gruplandırmalı mıyım?

Cevap (11) Sizin ve öğrencilerinizin etkinlikleri sağlıklı bir şekilde takip edebilmeniz için derslerinizi haftalık konu başlıkları altında gruplandırmanız ve ödev, soru vb. gibi etkinliklerinizi her bir konu başlığı altında açarak yönetmeniz uygun olacaktır.

Soru (12) Ödev, soru vb. etkinlikleri her bir öğrenciye veya öğrenci gruplarına ayrı ayrı oluşturabilecek miyim?

Cevap (12) Ödev, soru vb. etkinlikleri her bir öğrenciye veya öğrenci gruplarına ayrı ayrı oluşturabileceğiniz gibi, öğrencilerin tamamı için de oluşturabilirsiniz.

Soru (13) Ödev, soru vb. etkinliklerinin geri teslimi için tarih ve saat verebilecek miyim?

Cevap (13) Sanal sınıfta ödev, soru vb. etkinliklerin geri teslimi için tarih ve saat verebilir ve öğrencilerin ödevlerini teslim edip etmediği izlenebilir.

Soru (14) Öğrencilerim ders eğitim öğretim materyallerine nasıl ulaşacak?

Cevap (14) Öğrencileriniz eğitim öğretim materyallerine istediği zaman https://avys.omu.edu.tr adresinden ulaşabilecektir. Ayrıca, sanal sınıftan eğitim öğretim materyallerinin linkini paylaşarak öğrencilerinizin ders notlarına ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

Soru (15) Sanal sınıfta öğrencilerimle ilave materyal paylaşabilecek miyim?

Cevap (15) Öğrencilerinize göstermek istediğiniz ilave doküman, video ve linki sanal sınıftan oluştur butonu yardımıyla paylaşabilirsiniz.

Soru (16) Öğrencilerin ödev veya sorulara verdiği cevapları görüp puanlama yapabilecek miyim?

Cevap (16) Öğrencilerinizin ödev veya sorulara verdiği cevapları görüp puanlama yapabileceksiniz ve istediğiniz zaman tekrar inceleyebileceksiniz.

Soru (17) Her hangi bir öğrenci ile diğer öğrencilerin görmediği bir şekilde iletişime geçebilecek miyim?

Cevap (17) Her hangi bir öğrenci ile diğer öğrencilerin göremeyeceği bir şekilde gizli görüşme yapabileceksiniz.

Soru (18) Öğrencilerimle anlık sesli veya görüntülü bağlantı kurabilecek miyim?

Cevap (18) Sanal sınıf uygulaması etkin kullanılmaya başlanasıya kadar sesli ve görüntülü bağlantı kurulmayacaktır. Sesli ve görüntülü bağlantı için ilerleyen tarihlerde açıklama yapılacaktır.

Soru (19) Sanal sınıf uygulaması ile ilgili aklıma gelen sorular için nereye başvurmalıyım?

Cevap (19) Sanal sınıf uygulaması ile ilgili olarak aklınıza kalan her türlü soru destek@uzem.omu.edu.tr adresine mail ile gönderilmelidir.

Soru (20): Öğrencilerin derse katılımını takip etmeli miyim?

Cevap: Dönem içi değerlendirme, sanal sınıflarda yapılan etkinlikler (ödev, sınav vb.) ile yapılacağından, ders programında belirtilen saatlerde öğrencilerin katılımını teşvik etmeniz ve takip etmeniz beklenmektedir.

Soru (21): Sanal sınıflarda görüntülü ve sesli etkileşim kurmak zorunda mıyım?

Cevap (21): Dersler sanal sınıflarda görüntülü ve sesli bağlantı yoluyla öğrenciler ile etkileşimli bir şekilde yapılmalıdır.

 

 

 

 

 

Ek Dosya(lar): 
X
Secure Login

This login is SSL protected