MENU

Sağlık Bilimleri Fakültesi, Birikimiyle Hemşirelere Rehberlik Ediyor
15 Şubat 2019, Cuma - 13:31
Güncelleme: 17 Şubat 2019, Pazar - 17:25
Dinlemek için tıklayınızDİNLE
Paylaş
A+ A-

Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünce hemşirelere yönelik gerçekleştirilen “Klinik Rehber Hemşire Eğitimi”nin üçüncüsü başladı.

Sağlık Bilimleri Fakültesi Konferans Salonu’nda, Samsun ilinde çalışan birçok hemşireyi bir araya getiren eğitim; 2 gün boyunca sürecek ve Fakültenin Hemşirelik ve Ebelik Bölümü öğretim üyelerince verilecek. Eğitime ayrıca; Fakültenin öğretim elemanları ve öğrencileri de katıldı.

“Klinik rehberlik uygulamasına Samsun’da liderlik etmekten son derece mutluyuz”

“Klinik Rehber Hemşire Eğitimi”ne dair katılımcıları bilgilendiren Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Özen Kulakaç, 2015’ten itibaren bu eğitimlere yer verdiklerini hatırlatarak “Klinik rehber uygulanmasının standardının sağlanması, eğitimin kalitesinin garanti altına alınması ve okul-hastane iş birliğinin güçlendirilmesi amacı gözetilerek, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (YÖK) ile Hemşirelik Eğitimi Derneği (HEMED) iş birliğiyle düzenlenen toplantılar sonucunda ‘Klinik Rehber Standartları’ belirlendi. Bizler de bu doğrultuda eğitimlerimizin üçüncüsünü vereceğiz. Ayrıca bu etkinliğimizin; Türk milletinin kurtarıcısı ve Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün Millî Mücadele Hareketi’ni başlatmak üzere Samsun’a çıkışının 100. yılını büyük bir heyecan ve coşkuyla kutladığımız bir yıla denk gelmesi de bizleri mutlu etmektedir. 100 yıl sonra bizler hemşirelik eğitimini daha üst seviyeye çıkarmak ve topluma daha iyi hizmet sunmak için elimizden geleni yapıyoruz. Hemşirelik Bölümü olarak klinik rehberlik uygulamasına Samsun’da liderlik etmekten son derece mutluyuz. Çünkü hemşirelik eğitiminde başlayan klinik rehberlik uygulaması daha sonra ebeliğe ve diğer alanlara yayıldı. Şu anda herkes klinikle birlikte olmaktan, öğrencilerimizi uzman hemşirelere emanet etmekten, onların değerlendirmesine ve bilgisine sunmaktan son derece memnun.” diye konuştu.

Hemşirelik Bölüm Başkanı Kulakaç, konuşmasının ardından “Hemşirelik Eğitiminde Klinik Rehberlik, Tanımı, Rehberin Özellikleri, Rol ve Sorumlulukları” ve “Acemilikten Uzmanlığa, Yeni Başlayan Hemşireler için Hemşire Rehberliğin Önemi” adlı sunumlarıyla katılımcılara hitap etti. Prof. Dr. Kulakaç, katılımcılarla sorular üzerinden etkileşime geçerek sunumlarını interaktif hâle getirdi.

Hemşirelik eğitiminin kalitesini arttıracak birçok konu başlığı

2 gün sürecek Klinik Rehber Hemşire Eğitimi’nde bunun yanı sıra; Patricia Benner’in acemilikten ustalığa hemşirelik teorisi, olumlu öğrenme çevresinin oluşturulması, uygulamada etkili geri bildirim verme, farklı öğrenme stilleri, reflekşın (yansıtma), öğrencinin bilgisini uygulamaya aktarmasına yardım etme süreci, ekip çalışması, liderlik, rehberlikte iletişim ve öğrenciyi destekleme stratejileri, Hemşirelik Bölümünün klinik uygulama hedefleri, kayıt ve dokümanları, uygulamanın değerlendirilmesi ve değerlendirmede karşılaşılan zorluklar ile çözüm önerileri ele alınacak.

X
Secure Login

This login is SSL protected