MENU

OMÜ İletişim Fakültesi : "Medyanın Esiri Olmayın Medya Okuryazarı Olun"
02 Mart 2016, Çarşamba - 00:00
Güncelleme: 19 Şubat 2024, Pazartesi - 11:30
Dinlemek için tıklayınızDİNLE
Paylaş
A+ A-
Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) İletişim Fakültesi ve Canik Kent Konseyi'nin işbirliği ile “Medyanın esiri olmayın, Medya okuryazarı olun” sloganıyla  Medya Okuryazarlığı Semineri düzenlendi.
 
Canik Kent Konseyi’nde gerçekleştirilen seminere Canik Belediye Başkanı Osman Genç, OMÜ İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nurdan Öncel Taşkıran, öğretim üyeleri Doç. Dr. Onur Bekiroğlu, Yrd. Doç. Dr. Recep Yılmaz, Yrd. Doç. Dr. Ömer Çakın, Yrd. Doç. Dr. Sinan Kaya, Yrd. Doç. Dr. M. Nur Erdem, Uzman Nursel Bolat, Canik Kent Konseyi Genel Sekreteri Reşat Kılınçarslan, öğrenciler ve vatandaşlar katıldı.
 

“Bilgi Çağındayız”

Seminerin açılış konuşmasını yapan Canik Belediye Başkanı Genç, bilginin iktidar olduğu bir dönemin yaşandığını vurguladı. Genç, “Unutmayalım ki, bilgi çağındayız. Bilgi toplumunda küresel aktörlerin tüketicisi olmak da var, üreticilerden biri olmak da. Bu yüzden bilginin böylesine belirleyici olduğu çağda, dünyadaki her alandaki gelişmeleri doğru okumamız şart” diye konuştu.
 

“Medya Okuryazarlığına Önem Verilmiyor”

Açış konuşmasının ardından söz alan İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nurdan Öncel Taşkıran, medya okuryazarlığının önemine değindi. Bilinçsiz medya kullanımının çocuklar üzerinde tehlikeli etkiler bıraktığını söyleyen Prof. Dr. Taşkıran, Türkiye’de medya okuryazarlığı eğitiminin geliştirilmesi gerektiğini ifade etti. Prof. Dr. Taşkıran, “Gelişmiş ülkelerde medya okuryazarlığı dersleri verilirken, Türkiye’de maalesef bu ders önemsenmiyor ve medya okuryazarlığı dersini sosyal bilgiler öğretmenleri veriyor. Oysa bu dersi en sağlıklı şekilde İletişim Fakültesi uzmanları verebilir. Bu konuda inşallah Milli Eğitim Bakanlığımız gerekli girişimleri yapar" dedi.
 
İki gün süren etkinlikte, İletişim Fakültesi öğretim üyeleri tarafından katılımcılarla “Medya Okuryazarlığı”, “Bilinçaltı Reklamlar”, “İnternet Gazeteciliği”, Tüketim Kültürü ve Reklamlar”, “Haber Fotoğrafı ve Manipülasyon”, “Güvenli İnternet Kullanımı – Anne ve Baba Rehberi”, “Sosyal Medya Okuryazarlığı”, “Televizyon Dizileri Üzerinden Yaşam Düzeyi Pazarlaması” başlıklı konular hakkında bilgi verildi.
 
Seminer soru-cevap bölümünün ardından katılımcılara teşekkür belgelerinin verilmesi ile son buldu.
X
Secure Login

This login is SSL protected